Muutoksessa -blogi
Muutos ja oppiminen edellyttävät jonkinasteista ideoiden työrmäyttämistä; joko omien ajatusten uudelleen arviointia tai toisten ideoiden pohtimista suhteessa omaan aiempaan ajatteluun. Yrjö Engeström, kehittävän työntutkimuksen uranuurtaja, puhui tiedollisesta ristiriidasta oppimisen lähteenä.
Lue tästä blogista vinkkejä, asiakastarinoita ja tutustu malleihin sekä työkaluihin, joita pidän hyödyllisinä työyhteisön kehittämisessä ja muutosten johtamisessa. Osallistu ihmeessä keskusteluun, peukuta, tykkää tai jaa – tai mikäjottei, ota rohkeasti yhteyttä tekstin herättämien ajatusten pohjalta.
Viimeisimmät julkaisut
- Kaikki
- Itsensä johtaminen
- Itsetuntemus
- Johtaminen
- Muutos
- Palaute
JohtaminenPalaute
Yrityskulttuuri: Onko teillä vahva vai heikko kyky vastaanottaa palautetta?
Yrityksen vahvuus mitataan siinä, miten se vastaanottaa palautetta – ei siinä, miten se sitä antaa. Kun palautteen vastaanottaminen on luontevaa ja siihen suhtaudutaan avoimesti, kulttuuri ...
ItsetuntemusJohtaminenPalaute
Itsetuntemus ja -tunto: johtajan kasvun ja palautekulttuurin perusta
Johtaja, joka tuntee itsensä, osaa johtaa muita paremmin. Itsetuntemus ei ole pehmeä arvo, vaan edellytys palautekulttuurin syntymiselle. Kun johtajalla on terve itsetunto, hän pystyy käsittelemään ...
JohtaminenPalaute
Arjen palauteteot: pienet sanat, suuret vaikutukset
Palaute ei aina tarkoita suuria kehityskeskusteluja, johtamismalleja tai rakenteita. Usein sen voima piilee arjessa – niissä pienissä hetkissä, joissa kohtaamme toisen ihmisen aidosti. Pieni kiitos, ...
JohtaminenPalaute
Kuuntelemisen taito: miten johtaja rakentaa palautekulttuuria, joka toimii
Moni johtaja keskittyy ongelmien edessä siihen, miten muistaa sanoa kaikki olennainen ja kertoa palaute taitavasti, mutta harvempi keskittyy valmistautuessaan olennaisten kysymysten määrittelyyn ja avoimen kuuntelemisen ...
ItsetuntemusPalaute
Kun palaute jää antamatta: miksi vaikeista asioista vaikeneminen satuttaa enemmän kuin suoruus
On tilanteita, joissa palaute ei ole vain hyödyllistä – se on välttämätöntä. Silloin, kun työyhteisössä ilmenee ongelmia, viestintä pätkii, ihmisten välillä on ristiriitoja tai asioita ...
ItsetuntemusPalaute
Itsetuntemus ja itseluottamus palautekulttuurin perustana
Palautekulttuuri ei elä vain antajien varassa – vähintään yhtä tärkeää on kyky ottaa palaute vastaan. Ego, täydellisyysideaali ja kasvojen menettämisen pelko voivat estää meitä kuulemasta ...






